Sunday, October 9, 2011

Dorian Gray

Pentru a-ţi recâştiga tinereţea trebuie doar să-ţi repeţi nebuniile. Tragedia bătrâneţii nu e ca eşti bătrân, ci tânăr.

Se uită împrejur şi văzu cuţitul cu care-l înjunghiase pe pictor. Îl curăţase de multe ori, până nu mai rămăsese nici o pată pe el. Era strălucitor şi sclipea. Cum l-a ucis pe pictor, aşa îi va ucide şi opera şi tot ce însemna aceasta. Va ucide trecutul şi, când acesta va muri, el va fi liber. Va ucide această monstruoasă viaţă-suflet şi, fără avertismentele lui hidoase, va fi liniştit. Înşfăcă obiectul şi-l împlântă în tablou. Se auzi un strigăt şi zgomotul Căderii.

Îmi plac oamenii mai mult decât principiile şi nimic pe lume nu-mi place mai mult decât oamenii fără principii.

Singurul farmec al trecutului este că a trecut.
(Portretul lui Dorian Gray - Oscar Wilde)

2 comments:

Poze colorate said...

Foarte frumos ce ai scris. Asa e de fapt toata esenta e sa mori de tanar si cat mai tarziu posibil chiar daca voi credeti ca nu e posibil :)

Mihaela.Cojocariu said...

Mulţumesc. Doar că nu eu am scris, ci mr. Wilde. Eu doar am fost de acord cu spusele lui şi am încercat o reconstituire în imagini, mai mult sau mai puţin reuşită.
Mulţumesc încă o dată de vizită.